معماری،آموزش معماری،معماری ایران،معماری اصفهان،معماری یزد،معماری آثار مشهور دنیا،مقاله معماری،جزوه معماری،پایان نامه معماری،معماری آسان،قبولی در رشته معماری،نقشه کشی،آموزش نقشه کشی،دانلود نرم افزار معماری،عکس معماری،بنایی،گالری معماری،طراحی معماری

سهم سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند در چین و هند کاهش یافت

سامسونگ زمانی با در اختیار داشتن ۲۰ درصد بازار چین و همچنین رتبه نخست بازار هند یکه تازی می کرد . سهم سامسونگ به دلیل افزایش رقابت و حضور شرکت های چینی با کاهش شدید مواجه شده است. در سال ۲۰۱۳ سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوشی هوشمند در چین بود و ۲۰ درصد از بازار را در اختیار داشت ولی طولی نکشید که با ظهور شرکت هایی مثل شیائومی (xiaomi) و اوپو (oppo) و تولید گوشی های ارزان قیمت شرایط برای سامسونگ تغییر کرد و اخیرا سهم بازار سامسونگ در چین فقط ۰٫۸ % بود و سامسونگ در سه ماهه پایانی ۲۰۱۷ فقط توانسته ۹٫۸ میلیون گوشی به فروش برساند که افت شدیدی را نشان می دهد.

وضعیت سامسونگ در بازار هند هم نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو شده است. این شرکت که ۶ سال پی در پی جایگاه نخست گوشی های هوشمند در هند را یدک می کشید در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ با کاهش سهم خود با رتبه دوم سقوط کرد و شیائومی توانست جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد. چندی پیش بود که شیائومی اعلام کرد رتبه نخست در بازار هند را از چنگ سامسونگ در آورده است ولی سامسونگ این ادعا را رد می کرد.

سامسونگ همچنان بزرگترین تولید کننده گوشی در دنیا به حساب می آید ولی طی چند سال اخیر قیمت بالای محصولاتش تاثیر منفی روی فروشش گذاشته است و در اکثر بازار ها با کاهش سهم مواجه شده است. علاوه بر این هواوی (Huawei) را نباید فراموش کرد که رویای تبدیل شدن به بزرگترین شرکت تولید کننده گوش های هوشمند جهان را در سر دارد و می تواند به عنوان یک رقیب جدی بر بازار سامسونگ اثر بگذارد .

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ می تواند این کاهش سهم را جبران کند؟

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 2
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.