معماری،آموزش معماری،معماری ایران،معماری اصفهان،معماری یزد،معماری آثار مشهور دنیا،مقاله معماری،جزوه معماری،پایان نامه معماری،معماری آسان،قبولی در رشته معماری،نقشه کشی،آموزش نقشه کشی،دانلود نرم افزار معماری،عکس معماری،بنایی،گالری معماری،طراحی معماری

در سال جدید کدام عادت ها را ترک کنیم؟

در سال جدید کدام عادت ها را ترک کنیم؟

دسته بندی : معماری ایران تاریخ : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

از زمانی که کودک بوده ایم تا به امروز همیشه گفته اند که مداومت و تمرین در انجام کارها راه موفقیت است. اما گاهی اوقات شاید بهتر باشد که دست به ترک برخی کارها و فعالیت ها بزنیم؛ حال آن فعالیت می تواند پرژه ای شکست خورده باشد یا کاری بدون تشکر یا حتی رابطه ای بی سرانجام.

در این میان برخی آدم ها خوب می دانند که چه وقت فعالیت یا شرایطی را ترک کنند و برخی دیگر برای این کار به دشواری می افتند. در تحقیقاتی که دانشگاه روچستر انجام داده مشخص شده که هم تعیین اهداف دستیابی و هم اهداف اجتنابی می تواند برای مردم انگیزه بخش باشد.

آنها که هدفشان دستیابی است به خاطر چالش های مسیر انگیزه می گیرند و زمان را برای حل کردن مشکلاتی که راهکار عملی مشخصی ندارند هدر نمی دهند. به بیان دیگر آنها می دانند که چه زمانی شرایطی را ترک کنند.

اما آنها که اهداف اجتنابی را برای خود برمی گزینند بیشتر از شکست واهمه دارند. آنها می خواهند به هر بهایی که شده از شکست خوردن اجتناب می کنند و تا زمانی که عقلشان دستور به حرکت نداده اقدامی نمی کنند. این در واقع روشی با بهره وری کمتر برای کار کردن است.

20150724190206 success focus life achievements - در سال جدید کدام عادت ها را ترک کنیم؟

اینکه بدانید چه زمانی شرایط یا کار مشخصی را ترک کنید مهارتی قابل آموختن است. اگر معمولا روی انجام کارها مداومت می ورزید تا مشخص شود آنچه انجام می دهید بی فایده است و بعد آن را ترک می کنید بهتر است به خود آموزش دهید که رویکرد بهتری را در پیش بگیرید. در واقع باید تمرین ترک کردن را یاد بگیرید. خوشبختانه در طول زندگی هر آدمی فرصت های زیادی در اختیارش قرار می گیرند. از آنجا که سال ۹۶ با تمام لحظات خوب و بدش رو به اتمام است و قطعات هر یک از شما اهداف و برنامه ریزی های تازه ای برای موفقیت در سال جدید دارد، توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید تا ترک کردن فعالیت های بی ثمر برایتان ساده تر از هر زمان دیگری شود.

۱- تردیدها در مورد خود را کنار بگذارید

اعتماد به نفس نقش بسیار پررنگی در موفقیت دارد. شرکت اچ پی برای آنکه تشخیص دهد کارکنانش چه زمانی درخواست ترفیع رتبه می دهند مطالعه جالبی انجام داد. در این تحقیق مشخص شد زنان تنها زمانی این درخواست را مطرح می کنند که صددرصد پیش نیازها برای شغل ایده آلشان را کسب کرده باشند در حالی که از نظر مردان دستیابی به ۶۰ درصد معیارهای لازم برای این منظور نیز کفایت می کند. براساس این تحقیق یکی از دلایلی که اغلب پست های مدیریتی این شرکت تحت تملک مردان است همین جاه طلبی و جسارت آنهاست.

گاهی اعتماد به نفس تمام چیزی است که برای رسیدن به سطح بعدی موفقیت نیاز است

بنابراین گاهی اعتماد به نفس تمام چیزی است که برای رسیدن به سطح بعدی موفقیت نیاز است. نکته اینجاست که باید به باور برسید می توانید. اگر در خود تردیدی داشته باشید این روش موثر نخواهد بود. اعتماد به نفس کاذب نیز نمی تواند نتیجه مطلوب را برای شما به بار بیاورد.

۲- به تعویق انداختن امور را کنار بگذارید

Exposed Lazy Employees Are Good For You Colin Shaw Featured Image - در سال جدید کدام عادت ها را ترک کنیم؟

تغییر دشوار است و بهبود دادن خود، از آن هم سخت تر. بالا بردن سطح مهارت ها برای دستیابی به خواسته ها نیز بسیار سخت است و کاری که برای تحقق این امور باید انجام بگیرد نیز دشوار. وقتی امور سخت و دشوار می شوند شاید بهترین راهکار به تعویق انداختن شان باشد اما مشکل اینجاست که آن فردای کذایی هیچوقت نمی آید. اینکه بگوییم کاری را فردا انجام خواهیم داد صرفا یک بهانه است و این یعنی یا واقعا تمایلی به انجام آن کار ندارید یا اینکه بدون سخت کوشی صرفا می خواهید به نتیجه برسید.

۳- این تفکر که چاره دیگری ندارید را کنار بگذارید

همیشه یک انتخاب وجود دارد. این را مطمئن باشید. گاهی اوقات می توانید بین دو گزینه یکی را انتخاب نمایید که هر دو به یک میزان بد هستند اما باز هم انتخاب وجود دارد. اینکه وانمود کنید هیچ انتخاب و چاره ای جز تسلیم شدن ندارید از شما یک قربانی می سازد که داوطلبانه راه ناامیدی را در پیش گرفته. برای این منظور هم صرفا کافیست قدرت و توان خود را نادیده بگیرید. اما برای نایل آمدن به موفقیت در بالاترین سطوحش باید از نادیده گرفتن توان خود بپرهزید.

۴- تکرار مداوم یک فعالیت و انتظار نتایج متفاوت داشتن را کنار بگذارید

maxresdefault 7 - در سال جدید کدام عادت ها را ترک کنیم؟

آلبرت اینشتین می گوید: جنون این است که کاری همیشگی انجام دهید و انتظار نتیجه ای متفاوت داشته باشید. علیرغم این مساله اما هستند آدم هایی که انتظار دارند نتیجه جمع زدن ۲ با ۲ پنج بشود (یعنی از یک کار معمول نتیجه ای متفاوت بخواهند). حقیقت اما روشن است: اگر رویکردی تکراری را در پیش بگیرید نتیجه ای تکراری دریافت میکنید و فرقی ندارد که چقدر امید داشته باشید. اگر به دنبال نتایج متفاوت هستید باید رویکرد خود را عوض کنید حتی اگر برایتان دشوار باشد.

۵- از رها کردن امور به حال خود بپرهیزید

خیلی ها دوست دارند فکر کنند اگر امور را به حال خود رها کنند در نهایت همه چیز به خوبی و خوشی پیش می رود اما واقعیت این است که شما نقشی کلیدی در این مساله دارید. انتظار نداشته باشید مدیرتان به خودی خود از آمادگی شما برای دریافت ترفیع رتبه آگاه شود و تا زمانی که به دیگران اجازه می دهید آزارتان دهند انتظار نداشته باشید که خودشان این عادت بد را ترک کنند. مسائل با سحر و جادو اتفاق نمی افتند و این شما هستید که باید پیش دستی کنید و مسئولیت کارها را بر عهده بگیرید.

۶- بله گفتن های بی دلیل تان را کنار بگذارید

هر بله ای که می گوید مسئولیتی است که قبول می کنید. در واقع با بله گفتن به یک خواسته، فرصت انجام یک فعالیت دیگر را از خود می گیرید. برای مثال اگر به درخواست مدیریتان برای کار کردن تا دیروقت بله بگویید دیگر وقتی برای باشگاه رفتن یا سپری کردن با خانواده خود نخواهید داشت. طبق تحقیقاتی که توسط دانشگاه سانفرانسیسکو در کالیفرنیا انجام شده هرچه برای نه گفتن بیشتر دچار دشواری و سختی شوید احتمالا آنکه دچار استرس و حتی افسردگی شوید هم بالاتر می رود. نه گفتن چالش بزرگی برای آدم هاست. نه کلمه ای قدرتمند است که نباید نادیده گرفته شود. با کمک این عبارت می توانید به تعهدات قبلی تان پایبند بمانید و بد قول نشوید.

The post در سال جدید کدام عادت ها را ترک کنیم؟ appeared first on دیجیاتو.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 2
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.